Regulamin organizacyjny
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
SZKOŁY PODSTAWOWEJ W CZERSKU
Regulamin organizacyjny Szkoły Podstawowej w Czersku wprowadza się na podstawie zarządzenia dyrektora szkoły nr 15 z dnia 15 grudnia 2006 roku.
I. Zakres działania i zasady funkcjonowania.
-
Szkoła Podstawowa w Czersku działa na mocy Ustawy z dnia 07 września 1991r. o systemie oświaty (Dz.U. z 1996r. z późniejszymi zmianami)
-
Szkoła Podstawowa w Czersku zwana dalej szkołą jest jednostką budżetową i prowadzi gospodarkę finansową na zasadach obowiązujących w sferze budżetowej.
-
Szkoła Podstawowa w Czersku wykonuje zadania określone w Statucie szkoły uchwalonym przez Radę Pedagogiczną 12 października 2002r.
II. Organizacja Szkoły Podstawowej w Czersku
-
Strukturę organizacyjną Szkoły Podstawowej w Czersku tworzą następujące stanowiska pracy i organy szkoły:
-
dyrektor,
-
rada pedagogiczna,
-
pracownik administracyjny,
-
woźne szkolne,
-
pracownicy obsługi.
-
Podziału zadań pomiędzy poszczególne stanowiska dokonuje w zakresie spraw organizacyjno-administracyjnych Dyrektor Szkoły Podstawowej w Czersku
-
Podporządkowanie stanowisk pracy, przedstawia schemat organizacyjny, stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.
III. Zakres działania i kompetencje.
-
Dyrektor reprezentuje placówkę na zewnątrz oraz:
-
-
kieruje bieżącą działalnością placówki,
-
sprawuje nadzór pedagogiczny,
-
przewodniczy pracom rady pedagogicznej,
-
sprawuje opiekę nad uczniami oraz stwarza warunki harmonijnego rozwoju psychofizycznego uczniów poprzez aktywne działania prozdrowotne,
-
realizuje uchwały rady pedagogicznej podjęte w ramach jej kompetencji stanowiących,
-
dysponuje środkami finansowymi określonymi w planie szkoły i ponosi odpowiedzialność za ich prawidłowe wykorzystanie,
-
organizuje administracyjną i gospodarczą obsługę szkoły,
-
przygotowuje projekt organizacyjny szkoły,
-
stwarza warunki do samorządnej i samodzielnej pracy uczniów,
-
zapewnia pomoc nauczycielom w realizacji ich zadań i w ich doskonaleniu zawodowym,
-
stwarza warunki organizacyjne do realizacji zadań dydak-tyczno- wychowawczych i opiekuńczych,
-
zatrudnia i zwalnia nauczycieli i innych pracowników szkoły,
-
występuje z wnioskiem w sprawie nagród odznaczeń i innych wyróżnień dla pracowników szkoły.
-
-
Rada pedagogiczna.
W jej skład wchodzą wszyscy pracownicy pedagogiczni szkoły, którzy podlegają bezpośrednio dyrektorowi szkoły w zakresie jego obowiązków. Do podstawowych kompetencji stanowiących rady pedagogicznej należy:
-
-
Uchwalanie szkolnych regulaminów o charakterze wewnętrznym,
-
zatwierdzanie planu pracy szkoły,
-
zatwierdzanie wyników klasyfikacji i promocji uczniów,
-
podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i eksperymentów pedagogicznych,
-
ustalanie celów oraz zatwierdzanie doskonalenia zawodowego nauczycieli,
-
występowanie z umotywowanym wnioskiem do organu prowadzącego o odwołanie z funkcji dyrektora lub wicedyrektora szkoły,
-
delegowanie ustawowej liczby przedstawicieli do komisji konkursowej na stanowisko dyrektora szkoły.
-
Rada pedagogiczna opiniuje:
-
-
organizację pracy szkoły, w tym tygodniowy rozkład zajęć,
-
projekt planu finansowego szkoły,
-
propozycji dyrektora szkoły w sprawach przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć,
-
wnioski dyrektora szkoły o przyznanie nauczycielom odznaczeń, nagród i wyróżnień.
-
-
Pracownik administracyjny podlega bezpośrednio dyrektorowi.
Do podstawowych obowiązków należy:
-
-
prowadzenie sekretariatu szkoły,
-
prowadzenie dokumentacji uczniów,
-
prowadzenie obsługi kadrowej pracowników szkoły,
-
prowadzenie gospodarki materiałowej,
-
prowadzenie dokumentacji zgodnie z obowiązującymi przepisami i ustaleniami wewnętrznymi.
-
-
Pracownicy obsługi.
Konserwator i palacz podlegają bezpośrednio pracownikowi administracji. Do podstawowych obowiązków należy:
-
-
przeprowadzenie bieżącej konserwacji, drobnych napraw i remontów w budynku szkoły,
-
kontrola i dbanie o sprzęt przeciwpożarowy i urządzenia odgromowe,
-
kontrola, bieżąca konserwacja i naprawa urządzeń wodno-kanalizacyjnych, oraz centralnego ogrzewania,
-
konserwacja i bieżąca naprawa balustrad, poręczy oraz obudowa niebezpiecznych urządzeń, mocowanie gablot, haków, tablic szkolnych,
-
konserwacja i naprawa okien, drzwi, krat, zamków i okuć drzwiowych i okiennych.
-
konserwacja i naprawa mebli szkolnych, krzeseł, pomocy dydaktycznych, drobnego sprzętu gospodarczego,
-
wymiana zniszczonego oszklenia,
-
konserwacja i wymiana zużytego sprzętu oświetleniowego,
-
konserwacja i naprawa ogrodzenia i urządzeń sportowych.
-
Pracownicy obsługi podlegają bezpośrednio pracownikowi administracji. Do podstawowych obowiązków należy:
-
-
Utrzymanie czystości w przydzielonym rejonie szkoły. Wymaga to codziennego zamiatania odkurzania i zmywania podłóg, przecierania na mokro parapetów i tablic, odkurzania mebli i sprzętu komputerowego. Codziennego czyszczenia toalet środkami odkażającymi, zaopatrywaniu je w mydło, papier toaletowy itp.
-
Cotygodniowe sprzątania miejsc trudnodostępnych, pastowania i froterowania podłóg.
-
Utrzymanie w czystości drzwi, lamperii, itp.
-
Mycie okien w czasie ferii letnich i zimowych oraz w miarę potrzeb przecieranie zakurzonych szyb, pranie firan.
-
Sprzątanie i porządkowanie, na polecenie dyrektora i w godzinach pracy, pomieszczeń po remontach i malowaniu oraz porządkowanie piwnic i innych niż w przydzielonym rejonie pomieszczeń szkolnych.
-
Zgłoszenie pracownikowi administracji lub konserwatorowi zauważonych usterek, uszkodzeń i nieprawidłowości oraz braków w środkach utrzymania czystości.
-
Załącznik nr 1 - schemat organizacyjny