Regulamin organizacyjny

REGULAMIN ORGANIZACYJNY

SZKOŁY PODSTAWOWEJ W CZERSKU

Regulamin organizacyjny Szkoły Podstawowej w Czersku wprowadza się na podstawie zarządzenia dyrektora szkoły nr 15 z dnia 15 grudnia 2006 roku.

 

I. Zakres działania i zasady funkcjonowania.

  1. Szkoła Podstawowa w Czersku działa na mocy Ustawy z dnia 07 września 1991r. o systemie oświaty (Dz.U. z 1996r. z późniejszymi zmianami)

  2. Szkoła Podstawowa w Czersku zwana dalej szkołą jest jednostką budżetową i prowadzi gospodarkę finansową na zasadach obowiązujących w sferze budżetowej.

  3. Szkoła Podstawowa w Czersku wykonuje zadania określone w Statucie szkoły uchwalonym przez Radę Pedagogiczną 12 października 2002r.

II. Organizacja Szkoły Podstawowej w Czersku

  1. Strukturę organizacyjną Szkoły Podstawowej w Czersku tworzą następujące stanowiska pracy i organy szkoły:

  • dyrektor,

  • rada pedagogiczna,

  • pracownik administracyjny,

  • woźne szkolne,

  • pracownicy obsługi.

  1. Podziału zadań pomiędzy poszczególne stanowiska dokonuje w zakresie spraw organizacyjno-administracyjnych Dyrektor Szkoły Podstawowej w Czersku

  2. Podporządkowanie stanowisk pracy, przedstawia schemat organizacyjny, stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.

III. Zakres działania i kompetencje.

  1. Dyrektor reprezentuje placówkę na zewnątrz oraz:

    1. kieruje bieżącą działalnością placówki,

    2. sprawuje nadzór pedagogiczny,

    3. przewodniczy pracom rady pedagogicznej,

    4. sprawuje opiekę nad uczniami oraz stwarza warunki harmonijnego rozwoju psychofizycznego uczniów poprzez aktywne działania prozdrowotne,

    5. realizuje uchwały rady pedagogicznej podjęte w ramach jej kompetencji stanowiących,

    6. dysponuje środkami finansowymi określonymi w planie szkoły i ponosi odpowiedzialność za ich prawidłowe wykorzystanie,

    7. organizuje administracyjną i gospodarczą obsługę szkoły,

    8. przygotowuje projekt organizacyjny szkoły,

    9. stwarza warunki do samorządnej i samodzielnej pracy uczniów,

    10. zapewnia pomoc nauczycielom w realizacji ich zadań i w ich doskonaleniu zawodowym,

    11. stwarza warunki organizacyjne do realizacji zadań dydak-tyczno- wychowawczych i opiekuńczych,

    12. zatrudnia i zwalnia nauczycieli i innych pracowników szkoły,

    13. występuje z wnioskiem w sprawie nagród odznaczeń i innych wyróżnień dla pracowników szkoły.

  1. Rada pedagogiczna.

W jej skład wchodzą wszyscy pracownicy pedagogiczni szkoły, którzy podlegają bezpośrednio dyrektorowi szkoły w zakresie jego obowiązków. Do podstawowych kompetencji stanowiących rady pedagogicznej należy:

    1. Uchwalanie szkolnych regulaminów o charakterze wewnętrznym,

    2. zatwierdzanie planu pracy szkoły,

    3. zatwierdzanie wyników klasyfikacji i promocji uczniów,

    4. podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i eksperymentów pedagogicznych,

    5. ustalanie celów oraz zatwierdzanie doskonalenia zawodowego nauczycieli,

    6. występowanie z umotywowanym wnioskiem do organu prowadzącego o odwołanie z funkcji dyrektora lub wicedyrektora szkoły,

    7. delegowanie ustawowej liczby przedstawicieli do komisji konkursowej na stanowisko dyrektora szkoły.

Rada pedagogiczna opiniuje:

    1. organizację pracy szkoły, w tym tygodniowy rozkład zajęć,

    2. projekt planu finansowego szkoły,

    3. propozycji dyrektora szkoły w sprawach przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć,

    4. wnioski dyrektora szkoły o przyznanie nauczycielom odznaczeń, nagród i wyróżnień.

  1. Pracownik administracyjny podlega bezpośrednio dyrektorowi.

Do podstawowych obowiązków należy:

    1. prowadzenie sekretariatu szkoły,

    2. prowadzenie dokumentacji uczniów,

    3. prowadzenie obsługi kadrowej pracowników szkoły,

    4. prowadzenie gospodarki materiałowej,

    5. prowadzenie dokumentacji zgodnie z obowiązującymi przepisami i ustaleniami wewnętrznymi.

  1. Pracownicy obsługi.

Konserwator i palacz podlegają bezpośrednio pracownikowi administracji. Do podstawowych obowiązków należy:

    1. przeprowadzenie bieżącej konserwacji, drobnych napraw i remontów w budynku szkoły,

    2. kontrola i dbanie o sprzęt przeciwpożarowy i urządzenia odgromowe,

    3. kontrola, bieżąca konserwacja i naprawa urządzeń wodno-kanalizacyjnych, oraz centralnego ogrzewania,

    4. konserwacja i bieżąca naprawa balustrad, poręczy oraz obudowa niebezpiecznych urządzeń, mocowanie gablot, haków, tablic szkolnych,

    5. konserwacja i naprawa okien, drzwi, krat, zamków i okuć drzwiowych i okiennych.

    6. konserwacja i naprawa mebli szkolnych, krzeseł, pomocy dydaktycznych, drobnego sprzętu gospodarczego,

    7. wymiana zniszczonego oszklenia,

    8. konserwacja i wymiana zużytego sprzętu oświetleniowego,

    9. konserwacja i naprawa ogrodzenia i urządzeń sportowych.

Pracownicy obsługi podlegają bezpośrednio pracownikowi administracji. Do podstawowych obowiązków należy:

    1. Utrzymanie czystości w przydzielonym rejonie szkoły. Wymaga to codziennego zamiatania odkurzania i zmywania podłóg, przecierania na mokro parapetów i tablic, odkurzania mebli i sprzętu komputerowego. Codziennego czyszczenia toalet środkami odkażającymi, zaopatrywaniu je w mydło, papier toaletowy itp.

    2. Cotygodniowe sprzątania miejsc trudnodostępnych, pastowania i froterowania podłóg.

    3. Utrzymanie w czystości drzwi, lamperii, itp.

    4. Mycie okien w czasie ferii letnich i zimowych oraz w miarę potrzeb przecieranie zakurzonych szyb, pranie firan.

    5. Sprzątanie i porządkowanie, na polecenie dyrektora i w godzinach pracy, pomieszczeń po remontach i malowaniu oraz porządkowanie piwnic i innych niż w przydzielonym rejonie pomieszczeń szkolnych.

    6. Zgłoszenie pracownikowi administracji lub konserwatorowi zauważonych usterek, uszkodzeń i nieprawidłowości oraz braków w środkach utrzymania czystości.

 

Załącznik nr 1 - schemat organizacyjny

 
Wytworzył:
Udostępnił:
Siewiera Anna
(2018-04-17 00:05:38)
Ostatnio zmodyfikował:
Siewiera Anna
(2018-04-17 00:05:38)
       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki